weight

Sunday, January 20, 2008

Den bau poi seromban

Hehe..kali ni nak cerita kena pergi seremban sebab kena jadi fasilitator Program Klinik UPSR anjuran Berita Harian . Tempat yang kena pergi tu namanya Kolej MARA Seremban. Huh, kul 5 pagi aku dah bertolak dari PJ sebab takut sesat. Iyolah, first time gi sana, dengan map yang lum tentu betul ke idak..hehe..

pukul 6 tu aku singgah gi RNR Seremban, lepak kejap sambil tunggu waktu subuh. adalah berapa kerat orang, takdelah sunyi sangat. makcik2 banyaklah, anak2 dara tak nampak pulak..hehehe ada rombongan mak kiah pergi ke KL kot. Sambil tu tunggu lagi seorang member yang pergi, mr fakhri. Ha ada geng ni takdelah risau sangat. Risau sebab takut tak sampai on time dan takut kalau parents student2 ni bambu kalau kami lambat sampai. Parents sekrg ni lain macam sikit...heheh..

Akhirnya sampai la jugak tempat kolej MARA ni, dekat dengan Allson Klana sebagai landmark dia. huhu..sonang yo tompeknyo...hahahahahha...macam kacang goreng la.. makan kacang goreng lagi susah....sampai kul 7 pagi..masih lagi gelap dengan angin yang sepoi2 bahasa..Sojukkk jangg..hahaha

pukul 8 baru lah ramai parents datang hantar anak2 diorang. Macam 2 ragam diorang ni erk.. ada yang buat ramah, ada yang buat muka garang, ada yang senyum2, ada yang takut2, ada yang selamba kool-giler-tak-hingat-dunia..hehehe..ramai jugak sampai jem lah dibuatnya kolej tu..budak2 yang daftar adalah dalam 220 orang..berpeluh aku menguruskan pendaftaran depa2 ni semua. Akhirnya kul 9 abislah sudah daftar, bebudak ni terus masuk dewan kuliah dan mereka pon start la berklinik sampai pukul 5.30 petang. Untung2 diorang ni sebab makan sedap-sedap..heheh. ( maunya aku tak gemuk, unit pendidikan kat tempat aku ni memang terkenal dengan "Unit makan terbanyak Berita harian" terpaksalah aku salahkan unit sendiri diatas kenaikan mendadak jumlah-jumlah lemak dalam badan aku ni.

pukul 6 aku bertolak balik ke Petaling jaya. Dalam pukul 7.15 sampailah aku dengan selamatnya ke rumah. Drive kereta pon tersengguk2 sebab ngantuk sangat. berapa kali dah aku tampar pipi sampai merah pipi aku nak kasi sedar. Letih bangat dong. Akhirnya aku tertidur jam 9 malam pas isyak sebab esoknya aku kena pergi buat hari yang kedua..zzzzzz..kroihh..kroihhh......

No comments: