weight

Sunday, December 10, 2006

Utusan dan NSTP nak merge?




Wah..tajuk kali ni macam serius aje...aku bukanlah pandai sangat nak berhujah pasal bab-bab politik ni..bukan bidang aku pun, yang aku tau pasal politik..cukup tahun ada pilihanraya, aku undi..undi siapa? Undi anda adalah rahsia..hehhe. tapi kadangkala ada juga benda dalam hati aku yang rasa pelik dan tertanya2 dengan tindakan pihak tertentu.

Berkaitan dengan tajuk di atas, aku sebagai rakyat biasa , kurang bersetuju jika Utusan digabungkan dengan NSTP. Entahla..hati kecil ni macam tertanya2, why why why.. , kalau boleh biarlah Utusan dengan identitinya yang cukup gah dan bersejarah dan biarlah NSTP juga dengan kemasyhurannya yang tersendiri ( aku dah kata, aku tak pandai cakap pasal politik...eheh)

Apa akan jadi jika kedua2nya bergabung? Mungkin..aku kata mungkin..pandangan dari aku yang cetek fikiran ( aku masih mentah dengan hal2 politik )...
a) Pembaca akhbar akan membeli satu paper je dari salah satu keluaran samada Utusan atau Berita Harian..buat apa nak beli 2 paper dari kampeni sama..isi dah tentu sama...
b) Kadar Persaingan akan berkurangan
c) Mungkin akan ada pemberhentian pekerja ( VSS )

Aku harap kerajaan akan membuat sesuatu dan mempertimbangkan untuk mengekalkan Utusan agar tidak bergabung. Biar utusan dengan identitinya.

No comments: